Wij investeren in lokale duurzame ondernemers

Zoals bekend steunen wij duurzame ondernemers in ontwikkelingslanden. Enerzijds door zelf projecten uit te voeren, anderzijds door te investeren in kleine lokale ondernemers. Nu we zelf wat minder tijd hebben om grote projecten uit te voeren en mooie resultaten hebben behaald op de festivals de afgelopen jaren, gaan we zelf duurzaam ondernemen door te investeren!  Hiermee borgen we onze eigen continuiteit en investeren we voor de langere termijn.

We hebben inmiddels al een aantal mooie investeringen gevonden:

Simgas Kenia
Simgas maakt lokaal biogasinstallaties in ontwikkelingslanden en draagt zo bij aan de lokale economie, sociale impact en het milieu.

Energiezuinige kook toestellen in Kenia

NewLight Africa is een distributeur van producten die worden verkocht op krediet aan de allerarmsten in Kenia, vaak woonachtig in zeer afgelegen gebieden. Het bedrijf verkoopt onder meer zonnelampen, solar home systems, watertanks en schone kookoplossingen en heeft de ambitie om meer producten in de toekomst toe te voegen. Zie achtergrond info.

Duurzame kokosnoten productie in Kenia
Kentaste is een boerderij waar alle producten gemaakt worden van kokosnoten. Kentaste verkoopt de natuurlijke producten op de lokale markten. De kokosnoten koopt Kyle in bij lokale boeren. Hij wil graag de gehele keten verbeteren en iedereen een eerlijke prijs geven.

Vrouwelijke ondernemer in duurzame verpakkingsmaterialen in Oeganda
Levert lokale verpakkingsmaterialen in Oeganda om andere producenten op een betaalbare manier hun producten te verpakken en te exporteren. Inmiddels flink gegroeid en actief in meerdere Afrikaanse landen zoals Rwanda, Kenia en Tanzania.

Sistema Bio
Sistema Bio bouwt biogas installaties in Mexico en omgeving en helpt locals zelf te onderhouden en bouwen.

Kent u een mooi project dat voldoet aan onze doelstelling duurzaam ondernemen in ontwikkelingslanden en een reële opbrengst geeft, neem dan contact met ons op.