Onze missie en visie

Stichting Katalysator helpt duurzame lokale ondernemers en projecten in ontwikkelingslanden groeien.

Stichting Katalysator richt zich op kansarme groepen uit de samenleving die wel een kans verdienen. We bieden hulp met een blijvend positief effect en werken nauw samen met lokale partijen die beschikken over een gezonde organisatiestructuur. Er worden alleen ondernemingen en projecten gesteund met goede en betrouwbare referenties die voldoen aan duurzame kwaliteitseisen voor zowel mens als milieu. Continuïteit, professionaliteit en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

IBAN: NL03 RABO 0158 0438 47

Ons team:

Alain Simons

Positie Voorzitter

Over Dagelijkse bezigheden: Als Business Manager bij Portbase meewerken om de Nederlandse havens de slimste van de wereld te maken. Wat doe je bij Stichting Katalysator: Ik ben een van de oprichters en voorzitter van stichting Katalysator. Momenteel bezig met goede investeringen zoeken, de nieuwe website bijwerken en algemene organisatie van stichting activiteiten. In het verleden uiteraard de biogas on tour festivals gedraaid, in Colombia geweest en het complete project Moving Forward gedaan: brochure, flyer teksten, sponsoring, fondsen en alles wat maar nodig was! Wat is jouw motivatie: Na onze fantastische projecten in Mali, Ghana en Colombia hebben we op Nederlandse en Belgische festivals afval omgezet in energie. Nu we steeds meer geld kunnen investeren in duurzame ondernemers is de stichting volwassen geworden! Enne... als Jelmer weer eens komt met een plan, dan ben ik er bij. Het "had ik maar ooit" gevoel heb ik inmiddels verslagen, maar ik blijf altijd hongerig naar ontwikkelingsprojecten. Verder wil ik nog even zeggen: Steun ons waar je kan, alle kleine beetjes helpen en met ons project weet je zeker dat je donatie daadwerkelijk een grote waarde toevoegt aan verantwoord ondernemen waar dan ook!

Jelmer Tamis

Positie Penningmeester

Over Dagelijkse bezigheden: bio-proces ingenieur Wat doe je bij Stichting Katalysator: Het ontwikkelen van simpele processen om de economie in ontwikkelingslanden op een duurzame manier te stimuleren, met name gerelateerd aan energie en grondstoffen winning en waterzuivering. Wat is jouw motivatie: "De wereld houdt niet op bij de Middelandse Zee!" Verder wil ik nog even zeggen: "L'essentiel est invisible pour les yeux."

Coen van Gennep

Positie Secretaris

Over Bouwjaar: 1985 Dagelijkse bezigheden: Biogas maken Wat doe je bij Stichting Katalysator: Biogas expert Wat is jouw motivatie: Biogas de wereld laten veroveren! Sinds ik Jelmer heb leren kennen in Australie zijn we bezig met verschillende biogas projecten. Het begon met simpele mest zakken met een tuutje erop en al gauw werden het omgebouwde kuubsvaten. Dit biogas project in Colombia is een mooie kans om biotechnologie, mijn idealen en samen klussen te combineren. Bovendien geeft het een kick om je eigen energie op te wekken met afval! Verder wil ik nog even zeggen: "You can tell how high a society is by how much of its garbage is recycled."

Hans Buijs

Positie Ere-lid en Mali kenner

Over Dagelijkse bezigheden: Electronics Product Engineer Wat doe je bij Stichting Katalysator: Sponsoring en technische ondersteuning projecten. Wat is jouw motivatie? Afrika gedaan, dus……nog veel te doen. Next step, biogas Colombia?! Als toevoeging wil ik zeggen dat ik prive veel aan de Stichting te danken heb en ze op mij kunnen rekenen wat betreft de projecten nu en in de toekomst. Ik hoop dat het nieuwe project weer een impuls is om nog meer te gaan doen voor de lokale ondernemers.