Biogas Colombia

Van 24 tot en met 26 oktober 2014 hebben we een 3 daagse workshop biogas installatie bouwen gegeven in eco village Anthakarana. Project biogas in Colombia was een groot succes!!!

En we gaan door...  Op dit moment controleert Osiris het systeem nog steeds dagelijks en kan er worden gekookt op gratis biogas. Al 4 jaar lang! Het systeem draait nu op volle toeren en produceert 100 liter biogas per dag en verwerkt per dag 9 kg afval variërend van keuken afval tot dieren poep. Met de hoeveelheid gas kan Anthakarana 45 minuten per dag koken. De totale biogas teller sinds de bouw staat nu al op 44000 liter biogas.

Omdat Osiris de Srenak biogas reactor al die tijd goed verzorgde hebben we hem solarpanels geschonken. Voor meer achtergrond van de bouw en workshop, lees de resultaten, maak kennis met onze lokale partner, kijk onze video of download hieronder ons cursusboek "biogas voor iedereen" en de doe-het-zelf bouwhandleiding van de "Srenak" biogasinstallatie!

Biogas for everyone
Coursebook
Workshop education manual English Biogas para Todos.pdf (849.49KB)
Biogas for everyone