Stichting Katalysator

Wij helpen duurzame ondernemers in ontwikkelingslanden vooruit!

Telefoons laden op bananenschillen!

Met de mobiele installatie van Biogas on Tour wekken we groene stroom op uit GFT afval van de festival of evenement bezoekers! Festivals zoals Pinkpop, MadNes, Welcome to the Village en Pukkelpop hebben we al duurzamer gemaakt! We rijden de installatie overal heen van MadNes in het hoge Noorden, via het Festival of Technology in Delft weer naar onze zuiderburen op Pukkelpop! Ook hebben we 1-daagse evenementen aan onze CV toegevoegd zoals de Slachtemarathon en de herfstlezing in het WTC Leeuwarden Expo in samenwerking met Rabobank Friesland.

Inmiddels werken we aan onze nieuwe koelkast op biogas om drankjes op de camping of festival super snel te koelen! Verder laden we nog steeds je telefoon duurzaam op, zetten we de restwarmte om in hete groene thee en kunnen we ook LED verlichting laten branden!

Boek ons voor je festival of evenement door te mailen naar info@stichtingkatalysator.nl. Alle opbrengsten gaan naar onze goede doelen. Dubbel duurzaam en klantgericht!

Hoe werkt het?

1. Organisch afval wordt verzameld
  2. Hieruit wordt energie ontrokken met behulp van een biologisch proces
  3. De bio-energie wordt omgezet in elektrische energie met een thermo-electrisch element tijdens het opwarmen van water
  4. Deze groene stroom slaan we op in een batterij (powerbank) en zo kan je waar en wanneer je wil je mobiele telefoon opladen of je LED zaklamp laten branden.
  5. De warmte energie die vrijkomt gebruiken we om theewater te koken, juist ja en daar zetten we groene thee van. Groener kan niet ;)
  6. Nieuw in ontwikkeling; Op de camping je blikje drinken koelen in onze super snelle koeler op biogas.

Onze biogas installatie is een leuke en praktische manier om een festival duurzaam te maken. Bezoekers kunnen ter plaatse zien hoe het afval wordt omgezet in groene elektriciteit. Zeg nu zelf, wie wil er niet zijn telefoon opladen op een bananenschil? Of zijn biertje duurzaam koelen op de camping? Wij laten op een laagdrempelige en vrijblijvende manier ter plekke zien dat dit allemaal kan! Door onze enthousiaste en persoonlijke aanpak weten we de meeste bezoekers te verleiden om heel even stil te staan bij een eenvoudige manier om hun festival een duurzaam tintje te geven.

Ben je enthousiast geworden over ons festival biogas systeem? Wij komen graag naar ieder festival!  Neem contact met ons op via info@stichtingkatalysator.nl

E-mailen